Életem a Tiétek

Keserű gyermek évek - I rész -

Divatszalon: 1931-1943

Divat 1931-1943

Az előzményeket itt olvashatod

CSAJSZ~1.JPG

Életem a tiétek...

31

Utolsó kommentek

15. Végletek

2009.10.08. 11:04 Kürthy_2

Nem értettem mi történt Katiék körül, de amikor a házmester rám ijesztett és ellentmondást nem tűrve még rám is parancsolt, nem mertem tovább kérdezősködni. Sokáig találgattam, hogy merre lehetnek, de bizonyosságot, csak a háború után szereztem. Ott, akkor, csak egy rémült lány voltam, akit úgy mart a lelkiismeret, hogy majdnem belepusztult.

- Én hoztam a nyakukra ezt a szörnyű embert! Én vagyok az oka mindennek. Bocsássatok meg. – sírtam-ríttam heteken át.

Ahogy visszaemlékszem, az idő hírek nélkül is nagyon szaladt.  

Hol egy budapesti pincében, hol a házunk padlóján, hol a Főnökség lakásában ért bennünket az ostrom… hol anyámmal, hol nénémmel feküdtem ölelkezve, csodára várva. Annyi hullát láttam, hogy néha azon csodálkoztam élő, emberi lény vagyok... vagy hogy nem a túlvilágon, hanem a pesti utcákon bolyongok… Aztán megint túléltük. Mi igen, de szaporodott azoknak a száma, akik rémséges halált haltak. Egyre több és több szomszédunk halálhírét hozták...

És még mindig szerelmes voltam. Megmételyezett egy olyan érzés, amitől az eszem bár szabadulni akart, de a szívem mégsem tudott.

Már október vége lehetett. Egy alkalommal hazafelé mentemben, hirtelen ismerős dallamot hozott a szél. Pont úgy, mint akkor… Meg-megálltam, hallgatóztam.

- Ő az. – tudatosodott bennem és a muzsika hangja a szívemig hatolt. „Van egy világ, mesevilág” – búgta újra a jól ismert hang.

- Bandi! – kaptam fel a fejem és megfordultam. Majd fellökött úgy rohant. Aztán már nem láttam, és nem éreztem mást, csak őt. Szíve minden melegével úgy ölelt, ahogy csak az tud, aki a legmélyebben szeret.

- Zsófikám, édesem, kedvesem… - becézett én pedig úszni kezdtem valami egészen különös világ felé. Úgy csókolt, ahogy még soha. Csak álltunk szótlanul, összefonódva. Nem tudom meddig tartott a néma ölelkezésünk, talán öt, talán tíz percig is… de abban benne volt minden érzelem… aztán észhez tértem, eszembe jutott az eltűnés, a nyilas, az árulás és leginkább Kati.

Hirtelen kijózanodtam, mint, akit nyakon öntöttek egy dézsa hidegvízzel. Agyamban előtolakodott a feketeinges a Gestapós és a halott ember képe, majd barátnőmé. Ellöktem magamtól.

- Hol vannak Schwarczék? Tudni akarom, miért érdekelt téged annyira… kerestem őket, de eltűntek! – hadartam eszeveszetten, miközben ököllel ütni kezdtem a mellét.

- Te őrült! Miért tőlem kérdezed?

- Kitől kérdezném? A te barátaid azok a fasiszták vagy nyilasok vagy, mi! Vagy talán már te is az vagy? 

- Nem... - felelte nagyon határozottan.

- Hol a ba-rát-nőm? Azt mondták él, de hol-van? – tagoltam neki a szavakat, de ő úgy tett, mint aki nem ért semmit.

- Miről beszélsz?

- Tudod te azt… engem is megtagadtál. Jó a kicsike igaz? – simítottam végig magamon.

- Muszáj volt!

- Muszáj?

- Nem mondhatok többet.

- Ugyan miért? Mit művelsz te?

- Szeretlek. Ennyi nem elég?!

- Igazán? Ez neked a szeretet? Na persze! Ez a te híres szerelmed!

- Légy a feleségem. Nem mondhatok többet. – nézett rám esdeklőn.

- De én nem! Egy fasisztát nem szeret az ember! Egy nyilast… aki a pasaréti útra jár gyűlésezni. Aki képes egy agyonlőtt agyvelején taposni!

- Zsófi! Az istenért! Miket beszélsz?

- Útállak!

- Kérlek... ne ítélkezz. Főleg úgy, hogy, nem tudod...

- Mit nem tudok? Akkor mit akarsz hallani? Azt, hogy mélységesen csalódtam benned? Megbántottál, megaláztál. És… és… köztünk vége mindennek! Még hogy légy a feleségem, ugyan már! Eredj a pokolba! – kiabáltam indulatosan, aztán sarkon fordultam és otthagytam. Bandi magára maradt.

Nem jött utánam. A kapunkból még láttam, hogy egy másodpercig tétován álldogál, aztán tiszta erővel belerúg egy kőbe, és elkullog a villamosmegálló felé.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://200902.blog.hu/api/trackback/id/tr651436024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása